Skip to main content

hujung minggu

Menantikan waktu makan aduh, lambatnye. Macam-macam hal berligar di kotak kepala nie, resah gelisah tak sabar utk diluahkan. Skarang nie pun aku menjadi pencuri yg mencuri masa demi kepentingan jiwa ini.

Jumaat lepas, aku pulang .. dlm train, terbau pulak ketiak hapak yg sungguh memualkan. aku cuba tahan nafas, tak rela aku mati oleh bauan itu ..apalagi, aku stop kat bugis and gie shopping kat seiyulah! Good excuse to stop at bugis kan? Sambil berjalan menghirup udara yg tidak segar tapi cukup untuk diterima oleh hidung, aku ternampak seorang kawan sedang sibuk membeli belah bersama kawannya yg memakai purdah. Bila aku dekati kawan itu dan mene"tap" nye dari blakang .. hehe dia agak kaget. Kaget lagik bila melihat muka ini. Asal eh? Maka terjadilah dua insan terperangkap dlm situasi yg sungguh meng"awkward"kan .. kita bersalaman, berbual sedikit, ku tanya bagaimana dia, dia kata dia ok. So ok lah .. aku blah … sempat aku jeling apa yg dia beli, lipstick dan pewarna rambut. Mestikah aku menulis semua ini …

Setelah membeli apa yg aku hajati, aku terpandang sepasang kasut yg aku cari slama ini. Tapi ku letakkan bayangan itu jauh2 supaya aku tak terdorong utk membelinya.

Sabtu, hari bersantai2 di rumah. Tak de spesel agenda. Ptg sabtu, adik ke seiyu. Aku teringat kasut aku!!. Aku suruh adik check out the price. Hmm, bila dah discount ok lah tuu. Tapi aku masih hesitate utk membelinye. Pendekkan cerita, skarang kasut tuu ada kat umah aku!! Eeeerrrkeke

Ahad, semangat utk ke walimah teman lama. Lama dia menghilang, lama jugak dia bertunang. Sampai disana, ada satu sahabat tuu disana. Kita bersalaman style arab deh .. sambil menanti pantin pulang, sempat pula kau berbual dng makcik pantin. Aku dulu panggil dia Asyik. Hehe, dia nie masa blajar kat Uni dulu gie kahwin ngan org arab. Skarang ni dan 10 tahun kat kl sambil teruskan family business. Skarang nie tengah plan nak migrate to Egypt. Hmm ..makin jauh kau gie Asyik. Enigma, dia tanya pasal kau jugak. Aku ada alamat & email dia, nanti aku bagi kat kau ler. Boleh korang berjumpa kan..

Tunggu punye tunggu, pantin pun sampai. Hmmm .. lama aku tak nampak dia. Rasa syahdu skali. Apsal,? Mungkin pernah lah suatu masa dulu, aku ok-ok dgn dia, sebelum pemergian seorang teman. Tapi, asal air mata aku dah bergenang2 nie? Sedangkan dia tengok aku ok-ok jer .. eh, dia pantin lah.. hari happy dia. Sebab tu lah dia gembira ..yg aku nak emosi ni asal? Sorry lah guys eh, lunacy tengah terkedu. Dia tak bawa camera lah smlm. Tapi boleh diusahakan utk cari gambar pantin. Sorry lagi eh pada enigma & Ned, salam korang aku lupa nak sampaikan .. tapi dari apa yg aku ingat smlm, pantin pakai baju moden a blue dress. Badan nyer penuh dgn labuci, boat neck with bulu-bulu … budak lasalle lah katakana … design sendiri kottt ….

Comments

Mama Emmy said…
hey, take it easy okies... i know something is disturbing you... shall talk to you later.... but meanwhile, breathe in, breathe out......
Feel like giving you a big hug.... miss you lah beb!!!
lunacy said…
thanks enigma, muuuuaaakkkks! i biasa saje, i just need to let it out dats why i wrote it down.
Mama Emmy said…
eh, btw, baru notice.... who is this asyik girl... she sounded familiar tapi seriously, my memory went berzerk lah... she asked abt me... hmmmmm

Popular posts from this blog

the after look..

At last i found time to snap few pictures of my kitchen and toilets. Ita a simple one so dun put high hopes on it k, its the time for "zen look" lah ... notice the simplicity? No matter what, new one will always look better kan? They say its nice to hv the same theme for kitchen and kitchen toilet .. so follow lor... my pink toilet ... pink suppose to be romantic mah... so can lomen-lomen lor...

im the idiot darling, sorry

i did something bad by "accident". i dun dare to own up!! scared he gonna get angry .. i wish and i pray hard he got back whatever files he stored in his tumbdrive .. cos i accidentally throw it into the washing machine and dry it in the dryer. God! i feel terrible for what i did. Fren, if u love me pls pray for miracle that somehow the thumbdrive is still working or worst come to worst .. he got back up in the office. Ya Allah .. im such an idiot!! and he must be cursing and swearing for having such a bad luck. Pity him .. he stuck wif me, the idiot!

sign

a virgorian and acquarian works well together. there some kindda chemistry between them. heh, all my 3 good frens are acquarians and my partner in crime in the office pun acquarians gak and so are adren & awan .. tak de apa-apa ke?? kuang kuang kuang ... both are talking abt love lost, true love ... entah maybe the biological clock is ticking again kot... errrrrrr hv a gd day smua!