Skip to main content
Malam 13: Datang ia pada hari Qiamat di alam aman sentosa daripada tiap-tiap kejahatan dan keburukan.

Malam 14: Datang Malaikat menyaksikan ia bersembahyang tarawih, serta Allah tiada menyesatkannya pada hari Qiamat.

Malam 15: Semua Malaikat yang menanggung 'Arasy, Kursi, berselawat dan mendoakan supaya Allah mengampunkan.

aku tersenyum lebar membaca entry Awan Putih. Entry yg doesn't sound like Awan at all mungkin kerana tulisannya yg kurang puitis tapi cukup untuk aku tak faham apa cerita sebenar yg berlaku. Aku cuma bley agak2 ajer. Apa pun, I love the brotherhood between Awan and frens (u guys always stick around with each other no matter what).. gosh i miss that so much. Where was the time when jun, lin, ani, kak jun, norjan, babang & me used to hang out every weekend?? where's norjan for godsake?? she's gone without trace tho SG ni tak lah besar mana .. aku harap dia masih "teguh" tak terpujuk kata cinta si budak kristian itu.. mana kau hilang? mungkin aku harus hantar kad raya kerumah mu.. if im lucky you'll call me after that ... yeah (maybe)

hari nih aku rasa Alhamdulilah. Tho perut cam rasa cramp abit.. smlm sempat mengadu sakit kat Awan hehe yg masih lagi mc ittew. Sakit kepala semalam dtg berserta rasa nak muntah dan air mata berlinangan menahan sakit, maha azab rasanya.. obat dan tidur tak bantu sangat hinggalah aku tersedar yg aku lupa pada Dia. Dlm aku meneruskan routine berpuasa aku lupa Dia (mungkin). Adek dah ke juz 15 (atau lebih) aku masih takat alif ba' taa'. Gagal yg amat aku nih. Aku lupa Dia lah Raja segala penawar dan aku lupakan Dia.. selain itu, dah lebih tujuh hari aku tak "membuang". Yup aku tak de rese nak ke sana langsung .. cuma perut ku makin menebal.. rupanya ada yg speculate kat tempat kerja munkin aku dah berisi. Ha!! rupanya ada jugak orang yg story mory pasal aku ye? Yelah memang aku berisi.. dgn babat dan ****. So smlm lepas sahur, perut ku berkocak ganas dan yes! at last i get to do that "Big" business of mine.. mungkin juga kerana itu aku sakit di siang hari nya (mungkin).

mungkin jugak aku terkedu kerana tak tau macam mana nak pujuk hati wtl. merasa kesedihannya.. aku jadi kaku, membatu kerana urutan2 peristiwa di sekelilingku.. maafkan aku wtl, aku ada limitasiku sendiri..

pertunangan yg diikat kurang lebih 2 tahun lalu udah diputuskan dgn secara rasmi.. kad undangan yg tinggal print yg telah aku draft kan tinggal kenangan sajer. Aku dan lovey kerja keras utk majlis ini.. ingat lagik tak dgn Cik DIVA (CD)? yeah, dia tak jadi masuk ahli keluarga kami atas sebab2 tertentu. Segala hadiah yg telah Abg Chik belikan utk CD .. terus menjadi milik CD (ikhlas). Barang2 atas nasihat aku .. (mahal) plak tuu. Abg Chik maafkan aku kerana dgn tak secara langsung menghabiskan duit simpanan mu itu. Pada CD, aku tercekik rasa bersalah yg amat sangat.. mungkin kerana aku ada terlanjur kata "mengata" tentang awak. Tapi sejujurnya keputusan Abg Chik bukan dari aku. Aku bersyukur dgn itu, Alhamdulilah.. malah aku lah orang terakhir yg tahu tentang segala yg berlaku, tapi aku masih rasa tercekik sehingga sekarang. Kerana apa? aku tak tahu.. episode pertunangan dan perkahwinan dan tak wujud lagi tapi aku masih tak boleh nak move on.. aku tak faham semua ini.

aku juga tak paham bagai mana "people can be happy to be alone?". Tapi kene paham jugak..the least, am at the back of his mind (kata dia..)

Smlm, lagu raya dah mula berkumandang di radio. Dah nak raya ke? kenapa aku tak merasainya?? aku masih lagik diikat dgn rasa bersalah kerana puasa ku yg kurang ibadah .. macam mana aku nak pikirkan raya?? .. entah lah, mungkin selepas entry ini aku akan kembali pulih (mungkin).

ahh, akhirnya dapat juga aku kluarkan apa yg menyiksa di jiwa buat beberapa hari ini..


HAppY 30th I_mShE.. am glad i still have U ..

Popular posts from this blog

the after look..

At last i found time to snap few pictures of my kitchen and toilets. Ita a simple one so dun put high hopes on it k, its the time for "zen look" lah ... notice the simplicity? No matter what, new one will always look better kan? They say its nice to hv the same theme for kitchen and kitchen toilet .. so follow lor... my pink toilet ... pink suppose to be romantic mah... so can lomen-lomen lor...

im the idiot darling, sorry

i did something bad by "accident". i dun dare to own up!! scared he gonna get angry .. i wish and i pray hard he got back whatever files he stored in his tumbdrive .. cos i accidentally throw it into the washing machine and dry it in the dryer. God! i feel terrible for what i did. Fren, if u love me pls pray for miracle that somehow the thumbdrive is still working or worst come to worst .. he got back up in the office. Ya Allah .. im such an idiot!! and he must be cursing and swearing for having such a bad luck. Pity him .. he stuck wif me, the idiot!

sign

a virgorian and acquarian works well together. there some kindda chemistry between them. heh, all my 3 good frens are acquarians and my partner in crime in the office pun acquarians gak and so are adren & awan .. tak de apa-apa ke?? kuang kuang kuang ... both are talking abt love lost, true love ... entah maybe the biological clock is ticking again kot... errrrrrr hv a gd day smua!