Skip to main content

awal yg indah..

case 1
padi dan enny dan lama berkenalan dari bangku sekolah lagi. few yrs back masa aku dan padi ke kl .. sempat aku mengorek rahsia mereka berdua. padi kata enny baik, tak banyak hal, padi pun tak kisah dengan aktivity enny sebagai model sambilan. Mereka bertunang tahun lepas.. tadi pagi ibu kata padi nak putus tunang. huh?

case 2
abg si padi pulak sudah berteman dengan seorang cikgu. aku blum jumpa lagi cikgu nih, tapi yg aku dengar orang kata cikgu ni tak lawa.. sweet pun tak de. hmmm ..abg si padi pulak, kalau salah pandang macam si hans isaac. aku tanya ibuk, dia dah istihara ke? sebab aku tak mahu kemudian hari cikgu ada rasa inferior bila dapat laki hansem .. bley gitu?

case 3
aku di panggil jumpa boss tadi. sebelum itu aku minta lovey doa agar apa yg berlaku adalah yg terbaik utk semua. Boss kata, mereka dah pikir masak2 dan mengambil keputusan utk transfer shanti dan connie ke dept lain. Aku dan boss akan tetap disini. Aku yg mentally dah prepare ketawa2 nangis sebab aku sedih kene pisah dengan shanti. 10 tahu dulu, bila aku mula2 join kerja, shanti lah guru yg mengajar aku .. baik dia. sejarah itam, putih, kelabu, cokelat aku smua ada kat dlm kocek dia. orang2 dari dept lain panggil kita siammese twin. Dulu aku partner dgn shanti, lepas tu terpisah unit, lepas tu terpisah by division, lepas tu balik ke unit yg sama dan sekarang nih .. terpisah by dept level plak. dia akan pergi ke tingkat 28, 4 floors away from me. sedih ... tapi boss aku kata aku kene positive utk shanti. ah???

*ingatkan aku utk sujud syukur, semoga ini yg terindah utk aku*

together WE play

case 4
masa dulu aku kenal cekya, dia riang selalu. tapi entah kenapa keceriaan makin suram. aku tak tahu macam mana nak reach to her .. cekmi, any idea??

dzue pun suddenly tutup blog .. eh, kan december lalu dia pergi cuti tapi kenapa jadi gini?? mungkin sibuk dgn thesis. Lagi pun dia akan pulang ke M'sia pada march ini. semoga ukhwah tak terputus ye Dzue.

case 5
on the 4th day, dibdib nak ke sekolah dgn memakai PJnyer ... but i think he's better today, tak nangis kat skool. Alhamdulilah..

case 6
its the new year, i dinch hv calender with waktu solat.. maybe ptg nih i gie carik lah

sampai bertemu lagi semua.. 2006 menjanjikan awal yg indah ke?? hopefully ..

Comments

Popular posts from this blog

the after look..

At last i found time to snap few pictures of my kitchen and toilets. Ita a simple one so dun put high hopes on it k, its the time for "zen look" lah ... notice the simplicity? No matter what, new one will always look better kan? They say its nice to hv the same theme for kitchen and kitchen toilet .. so follow lor... my pink toilet ... pink suppose to be romantic mah... so can lomen-lomen lor...

im the idiot darling, sorry

i did something bad by "accident". i dun dare to own up!! scared he gonna get angry .. i wish and i pray hard he got back whatever files he stored in his tumbdrive .. cos i accidentally throw it into the washing machine and dry it in the dryer. God! i feel terrible for what i did. Fren, if u love me pls pray for miracle that somehow the thumbdrive is still working or worst come to worst .. he got back up in the office. Ya Allah .. im such an idiot!! and he must be cursing and swearing for having such a bad luck. Pity him .. he stuck wif me, the idiot!

sign

a virgorian and acquarian works well together. there some kindda chemistry between them. heh, all my 3 good frens are acquarians and my partner in crime in the office pun acquarians gak and so are adren & awan .. tak de apa-apa ke?? kuang kuang kuang ... both are talking abt love lost, true love ... entah maybe the biological clock is ticking again kot... errrrrrr hv a gd day smua!