Skip to main content

cerita raya (still)

Alkisahnya ..

aku berMIMPI beli vcd yang datang dgn promosi baju2 bercuma mengikut karaktor dan cerita2 dari vcd itu. cerita pertama ialah tentang mati .. seingat aku lah ada rusdi ramli berlakon dlm cerita itu. hmm cerita tentang seorang penjudi yg mati dan roh nya terus diseksa .. hingga dia hilang kaput!! tak sempat dihisab ke syurga atau neraka, pelik kan? Cerita kedua juga tentang mati. waktu aku menonton tetiba jer ada seorang perempuan bertanyakan pada aku, "paham tak cerita ini?" aku kata tak sangat. Dia kata lagik "nampak kertas yg orang tu bagi?" aku angguk jer. Perempuan tu kata dlm kertas tuu ada tulis Mim Ha' Mim Dal dan Allah. Aku pun dgn stonya terpikir Mim Ha' Mim Dal macam pernah aku dengar tapi apa ye?? Perempuan tu kata lagik "Aku suruh dia sebut ini, sambil tunjukkan pada perkataan Allah di kertas tersebut " Karakter tu pun sebut Allah Allah Allah ... " banyak kali sampai tahap dia dah nak hembus nafas terakhir perempuan itu suruh sebut "Muhammad" . Aku jadi heran dan separuh takut jugak .. eh cerita apa yang aku tengok nih? kenapa lah aku tak beli vcd "Kecoh Kecoh Raya" saje?? tetiba dengar alarm bunyi. Time check - 6.40am ... alamak aku belum solat subuh!!!

sampai dah kehari selasa .. peristiwa sabtu masih terngian2 di telinga. Apa tidaknya, kita 3 kereta datang beraya dia tak abis nak a-ber-ti-es product kesihatan dia. Sampai tarik muka panjang .. sampai MIL sanggup nak beli obat yg lebih 400 dolar kerana nak jaga hati dia. Sampai tuduh kita tak jaga MIL sehinggakan MIL kurus cam orang tak makan, muka heggard, suruh beli produk kecantikan utk pigmentation di muka MIL lagik. Dia kesian dgn MIL baru 50 dah macam 70 katanya. Waduh waduh waduh .. enak saja ngomong nya itu. errr facts abt "her so called sista" pun salah.. MIL dah 60++ lah dok!! To me, at that age, pigmantation is secondary. What's important wajah yg berseri dengar nur .. anugerah dari Allah. Think of Bilal Bin Rabah. Eh, entah lah .. hairan jugak ada manusia gini yang kita gelar family. Tapi kalau nak diikutkan kita tak de pun pertalian saudara .. cuma dah anggap cam sedara. Personally, kata2 dia itu sungguh mengaibkan kami semua. Allah Yahdik. Semoga jadi pengajaran utk kita smua ye .. Mulut jgn lezer lagi2 musim raya. Kekalkan ukhwaahh tinggalkan sikap O-yo-O-yo-OOOOOO

raya rumah kita
Pictures by Adib

Alhamdulilah.. walaupun host sibuk kat dapur dan bersiap utk jln raya, tetamu masih menampakkan wajah ceria amin.

cuzens beraya

Comments

Popular posts from this blog

the after look..

At last i found time to snap few pictures of my kitchen and toilets. Ita a simple one so dun put high hopes on it k, its the time for "zen look" lah ... notice the simplicity? No matter what, new one will always look better kan? They say its nice to hv the same theme for kitchen and kitchen toilet .. so follow lor... my pink toilet ... pink suppose to be romantic mah... so can lomen-lomen lor...

im the idiot darling, sorry

i did something bad by "accident". i dun dare to own up!! scared he gonna get angry .. i wish and i pray hard he got back whatever files he stored in his tumbdrive .. cos i accidentally throw it into the washing machine and dry it in the dryer. God! i feel terrible for what i did. Fren, if u love me pls pray for miracle that somehow the thumbdrive is still working or worst come to worst .. he got back up in the office. Ya Allah .. im such an idiot!! and he must be cursing and swearing for having such a bad luck. Pity him .. he stuck wif me, the idiot!

sign

a virgorian and acquarian works well together. there some kindda chemistry between them. heh, all my 3 good frens are acquarians and my partner in crime in the office pun acquarians gak and so are adren & awan .. tak de apa-apa ke?? kuang kuang kuang ... both are talking abt love lost, true love ... entah maybe the biological clock is ticking again kot... errrrrrr hv a gd day smua!