Skip to main content

70



sun
Red light - lorong geylang

minggu lepas aku terlelap kat dlm bus no. 70. Bila sadar, bus baru kat stadium kallang .. aku pejamkan semula mata .. bila aku tersedar lagi, aku tengok2 macam bus stop aku, aku pun excuse me , excuse me lah. Bila dah turun, terasa cam janggal. Apsal sekolah cina yg selalu jadi sekolah buruk pulak ... by then kaki aku dah start nak mengeletar... dari belakang something hit my leg.. aku toleh, ada apek tersengeh tengok aku. Alahai apek gatal plak!! sejak bila dia ada kat belakang aku?? Aku jadi tambah kecut. Datang pula suara lelaki yg agak marah2. Aku lihat seorang budak muda yg berambut merah sedang berbual di handphone dengan bahasa kesat sekali, kuat pulak tuuu ... nun di tepi lorong aku tengok beberapa wanita yg sudah bersedia untuk berkerja. Ada yg sedang tawar menawar .. aduiiiii kecut perut - Allah saje yg tahu. Aku bertekad, i stunt apa jer bus yang datang. I just wanna get out of this area!! Satu perkara aku sedar walaupun dah berpuluh kali bus aku lalu di situ, perasaan di dlm bus dan menunggu bus berbeza sekali.

Dia tak suka aku

ada lah beberapa kali aku terserempak dgn dia dlm bus 70. Dia selalu pilih utk duduk di upper deck dlm bus dua tingkat. Dia karektor dua alam .. rambutnya yang panjang dia semat baik dlm baju yang berkolar. Kita turun di bus stop yang sama. By then, ramputnya sudah pun direbangkan. Hairan, tak pernah sekali pun dia senyum kat aku. Isnin lepas, waktu nak menyeberang jln aku sengaja berdiri dekat dgn dia. What do i know? dia terus pusing bontot!! Hmm..

Perfecto!

aku memang ada habit tidur dalam bus. sebabnya itulah masa aku curik tidur. kerana once aku sampai rumah ibuk, aku dah mula melayan kimi dan mengajar adib, bertanyakan ayah tentang kondisinya yang selalu sakit .. check kadar gula dlm darah, melayan ibu on latests updates/family issues and gossips serta menyiapkan makan mlm (ibuk yg masak) once lovey pulang. Khamis lepas sedang aku tidur-tidur ayam aku terdengar suara yang sungguh lemak merdu dan santun sekali. Aku dengarkan suara itu... dia bertutur bagai wanita Islam terakhir .. cara dia memberi salam, cara di bertutur dgn anaknya (mungkin) aduuuuuh aku jadi inferior!!. Suaranya buat aku mahu toleh kebelangkang utk melihat siapa agaknya yang bersuara it. Semalam, aku jumpa dia lagi dlm bus yang sama. Kebetulan kerusi disebelah aku kosong .. lalu dia yg berketurunan arab, putih bersih kulitnya dan memakai jubah hitam duduk di sebalahku. Perasaan inferior punyalah menebal mungkin kerana aku tak mungkin berbicara selembut dia, seanggun dia, secantik dia. Waktu aku ingin turun, aku nak kata "excuse me" mungkin aku jugak mahu cuba bersuara lembut seperti dia .. tapi korang tahu tak apa jadi? suara aku tak kluar!! termasuk dlm tekak gitu rasanya ... hahaha orbit kan??? so i smile and she move aside and made way for me hehehe...

Comments

Popular posts from this blog

the after look..

At last i found time to snap few pictures of my kitchen and toilets. Ita a simple one so dun put high hopes on it k, its the time for "zen look" lah ... notice the simplicity? No matter what, new one will always look better kan? They say its nice to hv the same theme for kitchen and kitchen toilet .. so follow lor... my pink toilet ... pink suppose to be romantic mah... so can lomen-lomen lor...

im the idiot darling, sorry

i did something bad by "accident". i dun dare to own up!! scared he gonna get angry .. i wish and i pray hard he got back whatever files he stored in his tumbdrive .. cos i accidentally throw it into the washing machine and dry it in the dryer. God! i feel terrible for what i did. Fren, if u love me pls pray for miracle that somehow the thumbdrive is still working or worst come to worst .. he got back up in the office. Ya Allah .. im such an idiot!! and he must be cursing and swearing for having such a bad luck. Pity him .. he stuck wif me, the idiot!

sign

a virgorian and acquarian works well together. there some kindda chemistry between them. heh, all my 3 good frens are acquarians and my partner in crime in the office pun acquarians gak and so are adren & awan .. tak de apa-apa ke?? kuang kuang kuang ... both are talking abt love lost, true love ... entah maybe the biological clock is ticking again kot... errrrrrr hv a gd day smua!