Skip to main content

move away..

eidul adha berlalu terus .. aku tetap memilih utk menyambutnya dgn berbaju kurung melayu hijau dan berjubah hijau di pagi raya. Bagi aku, panggilan takbir itu terlalu istimewa utk dibiarkan. Biarlah sambil berpakaian sedondon kita bertakbir bersama. Terasa lebih lengkap begitu. lovey, adib dan kimi, betul tak??

Hari hari aku lalui dgn memikirkan kondosi ibuk tercinta. Setiap saat, setiap detik utk ibuk. Alhamdulilah lovey memahami. Sepertinya tak ada yang lebih bermakna dari ibuk. Sewaktu menonton drama hari raya, mlm isnin lepas aku seakan melihat kan aku mendokong watak yang dimainkan oleh sharon sewaktu bapanya sedang sakit. Im just not ready to let him go. Itu kata sharon. Itu juga yang selalu bermain diminda aku. Its not that ibuk dah sampai takah 3. Tapi perasaan takut kehilangan ibuk sentiasa membebani aku. Sebab itu kepala aku selalu saje terasa sakit .. stress mungkin. Dlm pada itu, aku diuji dgn orang2 dikeliling yang bisa ketawa bila aku katakan ibuk ku sakit. Ada juga mereka yang bila tanya perkembangan ibuk. Aku jawab saja ibuk sedang sakit. Mereka seolah2 terperanjat. Hairan aku, apa mereka ingat cancer tahap4 seperti sakit kepala yang akan hilang lepas telan panadol?? Aku terus jauhkan diri dari orang begini. Kalau ikutkan hati, mahu aku doakan semoga mereka berada ditempat aku secepatnya. Tapi bak kata ayah .. jangan ambik pusing apa orang kata. kerana itu ujian utk aku dari Allah. Yang berkata hanyalah melakonkan watak yang ditetapkan Allah. Yang penting, aku kene sabar dan faham bahawa Allah sedang menguji aku.

Terasa seronok pula bila dpt berbual dgn ayah begini. Dahulunya aku sukar nak mengadu tapi sejak ibuk sakit, segalanya bercelaru. Dlm kesusahan terselit kemanisan yang amat mahal harganya.

Sementara itu tak berani aku nak menyuruh ibuk bersabar. Kerana dari dulu ibuk dah banyak bersabar .. perkataan sabar rasanya sungguh tak appropriate sekali dlm kamus hidup ibu. Aku minta ibuk kuatkan tekad dan yakin dgn izin Allah, ikhtiar kami akan berjaya. Semoga ibuk terus tabah dan cepat sihat
.

Amin.

Comments

Anonymous said…
Amin!! *hugs*
lunacy said…
thanks for the prayers imshe ;)
Yati WTL said…
kita sama doakan agar ibuk bertambah sihat.

Jgn peduli apa kata org..
lunacy said…
thks darling, only those who gone thru it will understand, kan?

Popular posts from this blog

the after look..

At last i found time to snap few pictures of my kitchen and toilets. Ita a simple one so dun put high hopes on it k, its the time for "zen look" lah ... notice the simplicity? No matter what, new one will always look better kan? They say its nice to hv the same theme for kitchen and kitchen toilet .. so follow lor... my pink toilet ... pink suppose to be romantic mah... so can lomen-lomen lor...

im the idiot darling, sorry

i did something bad by "accident". i dun dare to own up!! scared he gonna get angry .. i wish and i pray hard he got back whatever files he stored in his tumbdrive .. cos i accidentally throw it into the washing machine and dry it in the dryer. God! i feel terrible for what i did. Fren, if u love me pls pray for miracle that somehow the thumbdrive is still working or worst come to worst .. he got back up in the office. Ya Allah .. im such an idiot!! and he must be cursing and swearing for having such a bad luck. Pity him .. he stuck wif me, the idiot!

sign

a virgorian and acquarian works well together. there some kindda chemistry between them. heh, all my 3 good frens are acquarians and my partner in crime in the office pun acquarians gak and so are adren & awan .. tak de apa-apa ke?? kuang kuang kuang ... both are talking abt love lost, true love ... entah maybe the biological clock is ticking again kot... errrrrrr hv a gd day smua!