Skip to main content

...

masa ibuk ada dulu, sebut jer 'nak makan ketam' dengan pantasnya ibuk akan masakan. sekarang ni ibuk dah tak de, aku pergi pasar beli ketam 3ekor utk aku sorang makan. dlm perjalan pulang dari pasar, aku beli durian. aku kata kat apek 'make sure sedap eh, kalau tak mak aku marah'. hmmm phrase yg sama aku guna dari dulu bila beli durian sbb routine aku tahun lepas every friday balik kerja beli durian utk dimakan bersama ibuk. lepas tu aku teruskan jalan dan bertemu dng jiran ibuk yg bertanya khabar kami adik beradik. sempat plak jiran ibuk beritahu aku yg dia baru mimpikan ibuk. ibuk nampak sihat dan senyum jer (katanya..) aduhai, sayu jiwa aku jadinya. mata aku berair lagik antara terik matahari dan menahan sebak. aku jalan lagik tetiba terserempak dng seorang lagik kenalan ibuk. 'eh macam mana budak2 sekarang, sape jaga?" tanya dia (aku kurang pasti namanya). Terpaksa aku bercerita sikit. sesudah itu aku sambung lagi perjalanan ke rumah ibuk. Tapi langkah ku makin berat. Kesedihan seakan meluap2.. suara hati merayu pada Tuhan .. apa yg perlu aku buat untuk dapatkan ibuk ku semula? suara hati semakin kuat seakan meraung meminta Tuhan pulangkan ibuk ku.. aku rindu dia. terlalu banyak yg berlaku sejak ibuk tiada. aku kekurangan kasih sayang. aku ingin mendengar suara merdu ibuk lagi. Aku rindukan semua tentang ibuk. Aku menangis lagik, kali ini bukan kerana terik mentari.

Comments

I_mshe said…
paling susah skali dalam penghidupan ialah apa seseorang mengalami kehilangan. lepasan senyuman,ketawa etc kehilangan itu tetap di rasa. dan kehilangan seolah "stop in time" dan we never berganjak from that time...

I feel you my dearest. May Allah calm your nerves and warm your heart. Amin!
lunacy said…
thank u chita. only those yg merasakan 'kehilangan'sebegini jer yg paham kan?

*hug*
Mama Emmy said…
kehilangan seseorang yang paling disayangi memang meruntun jiwa... hanya masa & keredhaan yang mampu mengubat kepiluan itu...

aku telah mula merasa kehilangan the moment i decided to leave singapore...

dan kehilangan tu makin lama makin terasa bile aku memerlukan sahabat untuk berbicara dari hati ke hati...

wa, ketabahan kau meneruskan kehidupan amat aku kagumi, sesungguhnya Allah MAHA mengetahui hambanya...

kudos...
aqriz said…
masa, keredhaan, a lot of doas, will help to ease the pain of losing someone close and dear.

*hug hug*
Yati WTL said…
very sad entry...betul lun, hanya yg mengalami sebegini yg faham.

rindu sgt
lunacy said…
kak emmy, u been calling my hubby hp lah dearie. yg hubby plak selalu tak dengar hp bunyi, sori eh.. u got my no?

ligo, wonder bila i can meet u lagik cam dulu..

yatie, u shld noe, kan?
Acaii Jawe said…
Emm, sangat sedih kak bila baca entry ni..buat sy lebih hargai mak sy kat umah..rindu kat dia dah sebulan tak balik umah,huhu
lunacy said…
oh dah tak duduk ngan mak lagi eh acai?? hmm ..

Popular posts from this blog

the after look..

At last i found time to snap few pictures of my kitchen and toilets. Ita a simple one so dun put high hopes on it k, its the time for "zen look" lah ... notice the simplicity? No matter what, new one will always look better kan? They say its nice to hv the same theme for kitchen and kitchen toilet .. so follow lor... my pink toilet ... pink suppose to be romantic mah... so can lomen-lomen lor...

im the idiot darling, sorry

i did something bad by "accident". i dun dare to own up!! scared he gonna get angry .. i wish and i pray hard he got back whatever files he stored in his tumbdrive .. cos i accidentally throw it into the washing machine and dry it in the dryer. God! i feel terrible for what i did. Fren, if u love me pls pray for miracle that somehow the thumbdrive is still working or worst come to worst .. he got back up in the office. Ya Allah .. im such an idiot!! and he must be cursing and swearing for having such a bad luck. Pity him .. he stuck wif me, the idiot!

sign

a virgorian and acquarian works well together. there some kindda chemistry between them. heh, all my 3 good frens are acquarians and my partner in crime in the office pun acquarians gak and so are adren & awan .. tak de apa-apa ke?? kuang kuang kuang ... both are talking abt love lost, true love ... entah maybe the biological clock is ticking again kot... errrrrrr hv a gd day smua!