Skip to main content
Ust Asri of Rabbani pergi tak akan kembali ..
another one .. oh yes, i love Rabbani their attitude as a pendakwah and penghibur. At 40, dia menyahut panggilan Illahi.

2 hari lepas aku pergi ke jalan pisang .. beli makan .. aku terperasan yg adib manis di cashier tu pulang kan duit sedolar lebih dari yg sepatutnya. Hari rasa malas nak pulangkan semula jadi aku terus pulang rumah.

keesokan harinya, aku ke jalan pisang lagik kali ni nak beli briyani pulak. Aku singgah sebentar ke kedai smlm dan pulangkan sedolar yg bukan milik aku itu .. adib manik di cashier terperanjat bila aku pulangkan duit sedolar itu .. sampai tak sempat dia ucapkan 'terima kasih'. Aku buat ni semua kerana aku takut nak ambik apa yg bukan bahagian aku .. kalau jadi darah daging lagik susah apa lagik kalau aku ambik barang orang dan Allah ambik pulak sesuatu yg berharga lebih dari duit sedolar dari aku. Aku takut itu .. aku takut pada hukuman Allah.

aku rasa aku pernah tulis tentang seorang teman yg suka tanya aku dah abis payar hutang poser ke blum. Tiap tahun aku lah manusia yg abiskan hutang di bulan2 terakhir sebelum ramadhan. jadi tu, teman aku mungkin tak bermaksud nak riak depan aku tapi kata2 dia selalu buat aku jadi 'bingit' tak tentu pasal. Jadi tahun ni aku 'bohong sunat'. Bila dia tanya jer secara spontan aku jawab 'dah!'. Alhamdulilah jugak, atas izin Allah dan azam yg kental aku dah abis bayar poser .. erm tak sangka aku dan Ligo walaupun jauh tapi dpt abiskan hutang poser ramadhan bersama. Semalam, teman aku kata kat aku ' i masih ada lagik 1 hari nak bayar hutang poser' .. hati aku jadi kembang kuncup. Alhamdulilah tahun ni aku abis dulu .. tak plak aku nak tempelak dia. tak pandai pun .. cuma aku doakan dia sihat dan dpt lah beribadat.

tomorrw i hope to visit ibuk ..
hv a great weekend : )

Comments

Popular posts from this blog

the after look..

At last i found time to snap few pictures of my kitchen and toilets. Ita a simple one so dun put high hopes on it k, its the time for "zen look" lah ... notice the simplicity? No matter what, new one will always look better kan? They say its nice to hv the same theme for kitchen and kitchen toilet .. so follow lor... my pink toilet ... pink suppose to be romantic mah... so can lomen-lomen lor...

im the idiot darling, sorry

i did something bad by "accident". i dun dare to own up!! scared he gonna get angry .. i wish and i pray hard he got back whatever files he stored in his tumbdrive .. cos i accidentally throw it into the washing machine and dry it in the dryer. God! i feel terrible for what i did. Fren, if u love me pls pray for miracle that somehow the thumbdrive is still working or worst come to worst .. he got back up in the office. Ya Allah .. im such an idiot!! and he must be cursing and swearing for having such a bad luck. Pity him .. he stuck wif me, the idiot!

sign

a virgorian and acquarian works well together. there some kindda chemistry between them. heh, all my 3 good frens are acquarians and my partner in crime in the office pun acquarians gak and so are adren & awan .. tak de apa-apa ke?? kuang kuang kuang ... both are talking abt love lost, true love ... entah maybe the biological clock is ticking again kot... errrrrrr hv a gd day smua!